Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 15 augusti 2012

Annorlunda..

Vi gjorde en hel del personlighetsundersökningar på mitt jobb för några år sen..
Där finns en del av ens personlighet som är själva kärnan! Kärnan kan man inte ändra på.. Den är som den är, alltid!
FÖRUTOM när en verkligt stor händelse sker i ens liv.. Nån närstående går bort eller man får barn typ..
Jag har fått barn!
Och min kärna har ändrats, mycket!
Jag kommer på mig själv med att tycka annorlunda om saker nu för tiden.. Lite allt möjligt!
Mycke har ju med barn att göra, men även om sånt som inte har med barn att göra alls!
Coolt, mycket coolt!

Men det var inte det jag ville förtella här! Jag ville bara skriva om hur annorlunda det är i skolan numer! Eller hur annorlunda det känns!
Fick höra igår kväll när jag kom hem från matten att Lill-tjockis skött sig exemplariskt!
Efter en liten svartsjukekamp så gick det en värmestråle rakt in i mitt hjärta!
Detta gjorde att jag idag kunde sitta helt fokuserade i klassrummet och bara koncentrera mig på det som skedde där!
Hääääärliga tystnaden som uppstår när läraren börjar prata!
Njutningsfullt!!
Skolan är underbar!
Och man uppskattar verkligen att få sitta i ett klassrum, fyllt av bara vuxna människor, utan barnskrik o gnälliga gubbar (hähä..)!
Sånt man inte uppskattade förr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar