Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 13 augusti 2012

Du har väl städat?

Vi va på BVC häromdagen..
Ja, våran BVC-tant är ju inte känd för sin smidighet direkt.. Men så är hon också i pensionärsåldern, och pensionärs-tanter är väl aldrig smidiga i sina uttalanden?
I alla fall.. Vi pratade om det lilla pincett-greppet, som min lilla tjockis använder sig av preciiiiiis jämt nu för tiden! Han tar sin lilla tumme och sitt lilla pekfinger och greppar det allra allra minsta som finns i hans närhet, och sen stoppar han det i munnen, såklart....!
Ah, fast det finns ju inga smågrejjer här, eftersom vi har en liten bebis.. Eller.....?
Inga dammkorn, inga dammråttor, inga gamla brödsmulor, inga gamla intorkade mackaroner.......eller?

Det menar i alla fall BVC-tanten! Att man inte ska ha några som helst dammkorn eller dylikt i hörnen när små bebis-fingrar undersöker!

Men är det inte nu det ligger mer skit på golven än någonsin?? NÄÄÄÄÄÄR ska man hinna städa så att man har det kliniskt rent här, hela tiden!? När man har en bebis att ta hand om, hela tiden? 

Min stackars lilla korv! Han utforskar golven med glädje och stoppar lyckligt in allt i munnen som råkar hamna i vägen för hans lilla pincettgrepp!
Lite skit rensar väl magen, eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar