Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 13 juni 2012

Poliiiiis!

Efter att ha varit på finbesök i Uddevalla hos Viggos blivande dama så körde jag i den gamla vanliga lunken hem igen..
Jo, man kör ju dendär vägen ibland, och man blir lite trötte på att köra motorväg, så det kan ju gå ganska fort ibland.. Efter att ha legat och tryckt i baken på några bilar en stund så känner jag att jag bara MÅSTE förbi! Det är ju typ OOOOMÖJLIGT att hålla 110 på motorvägen..
Jag körde förbi, men höll ändå bara 120, för jag kände i min mage att det var bäst att ta det lite lugnt..

Av gamla erfarenheter så tittar jag alltid upp på en av broarna, där jag vet att de hemska fart-poliserna brukar stå med sina förbannade kameror, och mycket riktigt! Där stod de!
Usch!
Fort som fasen släpper man gasen och hoooooppas på att de inte lyckats ta kort på mig när jag kört för fort!! Iiiiiiih!
Man är såååå nervös när man kör förbi under bron och ser dedär polis-motorcyklarna som står beredda att ta en på påfarten efter bron.. 
Med dunkande hjärta tittar man i backspegeln och kollar om de kommer efter mig, men icke! Jag klarade mig!
Körde förbi fyra stackare som hade blivit stoppade och stod uppradade på informationsplatsen.. Phuuuuuuuu, vilken tur man kan ha ibland!

Nu är det bara och vänta och se om det dyker upp en fortkörningsböter i brevlådan inom kort! Iiiiih!

I morse fick min kurre-burre en lite tjej-bebis! Välkommen till världen, Theas lillasyster! Och grattis till hela familjen!

Grattis också till alla jag känner som firar födelsedag idag, ni är några stycken! :)

Nu ska jag försöka ignorera fotbollen på TV en stund innan jag ska nana! 
Imorn ska vi till BVC och träffa Viggos bebis-kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar