Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 4 juni 2012

Jag vill ha 6!

Storasyster ger sig inte med sina "räknegåtor".. Nu har hon utvecklat sig det sista och säger: jag vill ha 1!
Och sen ska jag säga: jag vill ha 2! Och sen ska det givetvis sluta med: jag vill ha 6!
Men gissa den stiffa stämningen det blev vid matbordet idag när hon ännu en gång försökte sig på det och jag återigen försökte prata bort det med diverse motsägningar och hon tillslut utbrister:
Jag vill ha sex betyder knulla! Det säger Felix i min klass!
Hmmm..
Nu blir pappa alldeles svart i ögonen (hihi!) och jag vet inte vad jag ska säga, så jag säger helt enkelt att du vet inte vad det betyder, så du ska nog inte använda dig av det ordet..
Hon vill genast sätta sig emot och fortsätta prata om det, men då har pappsen hämtat sig och säger kort och gott: nu slutar vi att prata om detta!
Hahahaha!!!
Va gör man i dessa situationer liksom??
Till råga på allt så hade hon en kompis med sig som satt väääääldigt tyst och uppmärksam under hela diskussionen..
Man hoppas ju att detta inte kommer upp på diskussion hemma hos dem vid kvällsmaten idag..
Men risken finns juh!
Hähä!
7-åringar har många oberäknerliga ess i skjortärmen! Här gäller det att vara beredd på det mesta, och lite till!

1 kommentar:

  1. Hahahhahaha. Kan tänka att det är ÄNNU känsligare för fäder mot sina döttrar. Än mödrar mot sina söner

    SvaraRadera