Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 4 maj 2012

Va gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för längsen vi sågs!

Mjaaaa..
Ursäkterna börjar hagla tätt här i mina annars ofantligt otäta inlägg..
Why? I`ll tell U why! En annan dag.. ;)

Nu har jag mest ångest för Vårruset som kommer närmare och närmare, för varje dag! Iiiiiih!!!
Och igår när jag skulle kommit ut och sprungit, vad gjorde jag?? Tog fredag med Lets dance och drack vin och rökte cigg!
Fin uppläggning på detta, eller..??
Vågen visade i alla fall -0,4 kg när jag vägde mig, så jag har åtminstone lite mindre vikt att dra runt på.. Det är ju ett liiiiitet litet plus i alla fall!

Ja, det är ju en sak jag har funderat på länge nu..
När vi va på halvårskontroll av de lilla skratt-trollet så sa de att jag inte skulle använda mjukmedel alls när jag tvättar hans kläder och sängkläder på grund av hans torr-exem..
Men så sa min BVC-sköterska..
Ja, men du stryker väl ändå lillens kläder så de blir mjuka och goa?
Eeeeh, what??? E de nån som gör det?? Står och stryker sina bebisars kläder, som de sen har på sig i några timmar innan de skitas ner och måste tvättas igen??
Jag e fan allergisk mot strykjärn, jag KAN INTE stryka.. Och så e de sååååå jävla tradigt!! 
Men, är jag e kass mamma då eller?? För att jag inte stryker min unges kläder??
Och vet ni vad det sjukaste va?? Jag gick direkt hem och strök den bortskämda skitungens sängkläder!
Hahahaha!! Där kom Solsidan i mig fram, återigen!

Nu vill tjockisen ha mat! Tajm to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar