Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 7 maj 2012

Första 3-kilometaren!

Hallå!
Sista-sekunden-Lotta här!
Jorå, såatteeee.. Idag tog jag mig ut på min första träningsrunda inför vårruset som är.......iiiiii övermorn!
Ah, men bättre sent än aldrig sägs de juh!
Och jag lyckades springa alla tre kilometrarna, även om det gick väääääldigt sakta stundvis.. Men så är det ju så att självaste vårruset råkar vara fem kilometer.. Bara nästan dubbelt så långt! Hahahahaha!!!
Med träningsvärk kommer jag ställa upp mig på startlinjen på onsdag, som en frustande tjur, och springa som en galning....de första 200 metrarna! Sen kommer jag gå resten av ruset, mer som en stånkande ko tror jag..
Men, då har jag gjort mitt bästa, för det gör jag alltid!

Sen är det bara o köra på, för vi har ju en beach 2012 också.. En beach 2012 där jag inte kommer släppa Viggo mer än två meter ifrån mig! För då kan jag åtminstone skylla på honom, liksom..

Usch, jag har haft så fruktansvärt dåligt självförtroende över min dallriga kropp efter graviditeten.. Sådär så jag knappt tyckt att det har varit roligt att skoja om det!
Men förut, innan jag skulle ut o springa, så kunde jag faktiskt skratta lite åt det, när jag och hjärtat (som har gått o blivit skengravid det senaste, hähähähä!) stod och pratade med våra numera mycket formbara navlar till varandra..
Och jag kan ju alltid skylla på att jag faktiskt har varit gravid, PÅ RIKTIGT! Whats his excuse? 
Mamma Lottas uuuuutsökta mat kanske!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar