Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 3 april 2012

Så svajjar muffen!

Viggo har fått en ny skiva!
Och där är låten om fastern Ingeborg med, som går på stadens torg.. 
Tidigare har jag aldrig reagerat (kanske har jag varit för liten för o fatta att muff är ord på något annat) men nu kan jag inte låta bli o fnissa lite när jag sjunger: O så svajjar muffen, o muffen svajjar så!

Annars är nya favoritlåten: Lilla hästen Plopp!


Lilla hästen Plopp
Sprang uti galopp
Backe upp o backe ner
tills han inte orkar mer

Till stallet sprang han då
mumsa havre i en vrå
sen så ska han sova sött
för han är väldigt trött!

Melodi: Därute på vår gård, står en gammal ford!

Prova o sjung! Den är superkul!!

Nu äter jag ananas så det blöder på tungan.. 
Aj, va ont det gör! Men ooooh va gott det är!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar