Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 1 april 2012

LCHF + rökning = pannkaka!

Idag har jag ätit pannkakor.. 
Men det var inte det jag skulle säga!
Det jag skulle säga var att jag har börjat röka.. Så! Nu är jag en såndär rökande småbarnsmamma, som jag inte tycker om..
Men jag skäms som en hund för det, så jag gör det hemma på baksidan när knorren är långt långt bort (helst ska han sova), och efteråt så släpper jag ut mitt hår (som alltid sitter i en knut när jag röker), borstar tänderna och skrubbar mina händer..
Men oavsett, så tycker mitt Hjärta att jag luktar som deras gamla toalett i källaren där hans pappa brukade sitta och röka cigarill! Hehe..
Okej, inte kul! 
Men för helvete!! Jag är rökare ut i fingertopparna!
Att gråta varje kväll var inget alternativ.. 
Nu samlar jag krafter (och framförallt vilja) för att återigen sluta!

Och så var det LCHF då..
Hmmm.. Misslyckande även där.. 
I veckan har jag käkat high carbs kan man säga!
Men vågen sa idag -5,2 kg, så det verkar gå neråt ändå.. Tack o loooov!!!

Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp min kost här framöver.. Nån med nåt bra förslag?
Jag vill kunna äta mycket frukt! Annars kan jag ta det mesta! 
Efter o ha gått på LCHF så har man blivit härdad och är inte riktigt lika sockergalen längre (faktiskt!!)

Annars hade vi kalas gånger två här igår.. Shit!!
Jag var så stressad så jag tror jag tappade två kilo bara igår! Men så levde jag på tårta och kakor hela dagen också..
Jäjä! Dagen blev lyckad!
Nu är det söndag.. Vi varvar ner och tar det lugnt! Phuuuuuuuuu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar