Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 8 april 2012

Påskhelg!

Glad påsk på er alla!
Våran påsk har varit fantastisk! Vi började påsken med att på skärtorsdagen åka till Uddevalla och hälsa på damerna i familjen Dahl (jag tror Viggo är lite betuttad i lilla fröken Dahl)!
Sen vet jag inte mer vad som hände, men plötsligt var det änna dags o gå o lägga sig.. Fattar inte huuur, men så e de jämt nu för tiden!

Fredag morgon var det födelsedagsfirande och påskäggsjakt för storsyrran! 
Sedan målade vi lite ägg (som JAG hade blåst ut) och klädde påskriset suuuuuperfint!
Efter en hektisk morgon var det dags för henne att åka till sin mamma.. 
Jag och Viggo tog en powernap på 2 TIMMAR! Och efter det åkte vi till min syrra och hade en supermysig långfredagskväll (som kanske blev lite föööör lång)!

Självaste påskafton spenderade vi mest hemma!
Tog en snabbis i diverse affärer, och så drack vi lite kaffe hos min kära mormor..
Sedan lagade vi extra fin tvårätters när lille knorr hade somnat!
Förföriskt goda pilgrimsmusslor till förrätt (receptet hette så.. Jag kanske inte kan hålla med riktigt, men som Hjärtat sa när han provade: Det var inte jätteäckligt! med superglad röst)!
Varmrätten blev däremot devine!! 
Oxflie med rotsaker i ugn! Mmmmmumma!!
Till efterrätt blev det lite kärlek och ett glas rött! 

Ett par timmar efter att jag somnat vaknade jag av att knorren låg och hostade som en tok i sin säng..
Lilla stackraren..
Förkyld så det förslår..
Idag var vi bortbjudna på påskmiddag, men Hjärtat fick åka själv.. Viggo bara hostar o hostar o mår inte alls bra..
Och nu ringde storasyster och ville komma hem för hon har feber och e sjuk hon me.. 
Sjukstuga resten av helgdagarna skulle jag tro!

 Efter att ha fyllt våra 6 påskägg blev de ändå MASSOR med godis kvar! Jag tror vi överdrev lite..
 Viggo säger Glad Påsk med en något sammanbiten gröt-min!
 Pilgrimsmusslorna på väg till servering!
Det uuuuur-vackra påskriset!
Kolla ägget som står brevid! Det såg ut som ett vanligt ägg, men när man öppnade det! Surprise!!!!
Fyllt med choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar