Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 18 april 2012

I solsidan?

Jag kände mig som Vickan i Solsidan idag när vi var på BVC och träffade en massa andra mammor och deras bebisar..
De var såååå rörliga och rullade runt över hela bordet, och en satt upp helt själv!
Och vad gjorde min tjockis? Låg pladask på rygg och käkade nöjt på sina fingrar!
Och så säger de andra: Det är nog inte han som är sen utan våra som e väääääldigt tidiga!
Och där satt jag som en idiot och bara: Aaah, men så e de nog!
Inne i min hjärna maldes hela tiden: men vad kan jag säga att han kan, som inte de andra kan? Vad, vad, vaaad?
Mohahaha!! Vickan I say, Vickan!

Vafan! Min tjockis är lik sin mor, han gillar o ligga still och tjocka sig o ha det gott! 
Eller så e han bara lite seg! Men, va spelar de för roll då? 
Jag älskar honom mer än ord kan beskriva, för han e världens finaste tjockis, stilla och liggande på rygg! Hehe..

1 kommentar:

  1. Jag tror att han smider ränker!!
    Vi som mammor och brudar kommer förmodligen springa som fan efter honom i slutänden!

    SvaraRadera