Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 19 april 2012

Dykellidyk!

Idag har jag o min älsklings-tjockis varit på babysim! Det var dyk som stod på schemat (om man vågade).. Ett dyk när man är bebis innebär inte att man hoppar från femman, utan det innebär att man doppar ansiktet i vattnet litegrann! Han ligger i vattnet med magen neråt o tittar på mig som håller honom i armhålorna.. Så kommer babysimledaren med hinken med hål i o strilar vatten längs hans rygg.. När vattnet strilar vid nacken på honom säger jag: Nu kommer det vatten, o så drar jag honom neråt och emot mig så han får doppa ner ansiktet litegrann! Så gör man när man dyker när man r bebis! Allt för att de ska lära sig att hålla andan under vattnet! Min kork älskar o ligga o plaska i vattnet, o det lilla "dyket" bekom honom inte över huvudtaget (kanske för att han har en något disträ mamma som av misstag låtit honom "dyka" flera gånger tidigare!?).. Jaja! Han gillar det, o de e ju huvudsaken! SOM vi ska bada i sommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar