Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 8 februari 2012

Sug..

Det var hockey på nyheterna i morse, o jag kände ett galet sug efter o åka skridskor! Inte första gången jag känner de.. Har änna velat åka skridskor om vintern de senaste 5 åren typ.. Men antingen har jag inte haft nån att åka me, inte haft tillgång till skridskor eller så har jag haft bebis hängandes på armen (som nu).. Nä, jag får helt enkelt klara mig utan skridskor även denna säsong, o så kör vi nästa vinter, hela familjen! Då e ju även pappa återställd o kan hålla Viggo i handen! Själv får jag väl hyra in nån som håller mig i handen, för vid närmare eftertanke så va jag nog 14 år sist gång jag stod på ett par skridskor.. Alltså 14 år sen (ve o fasa!).. Kanske kan köra kudde-på-rumpan-tricket! Viggo kommer ju i alla fall inte va stor nog för o fatta att man ska skämmas över morsan! Storasyrran däremot, hon kanske gör de.. Hmmm.. Jag kanske får smygträna själv först istället! Sugen på att åka skridskor e jag i alla fall, mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar