Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 16 februari 2012

Lugna gatan!

Ville bara berätta att spiralen e på plats o de va inte direkt värre än ett citologprov! Fast fasen va skönt att de e gjort! En sak mindre att oroa sig över! Förövrigt så bröt jag ihop lite i duschen förut.. Fick ett "jag-saknar-min-bästis-ciggen-utbrott" o stod o grinade en liten stund! Fyyyyfan!! Hur kan nåt som e så farligt o giftigt o dumt vara så efterlängtat??? Jag känner att jag är nära att ge upp nu! Måste hitta nån slags motivation! Men var fan då? Jag blir ju mest bara irriterad på folk som berättar om alla risker som finns med rökning.. O alla rökare vet ju va irritation betyder.. RÖKSUGEN!! Barnmorskan sa åt mig o ringa sluta-röka-linjen.. Kanske ska ge det ett försök ändå! Och sen e jag oxå avis på dem i Biggest looser! Jag vill oxå leva i en sån miljö o ha en PT vid min sida hela dagarna, som peppar mig att träna hårdare!! (nu tränar jag ju nästan inte alls) Tänk va lätt de hade varit då, att tappa de 10 överflödiga kilona o trimma upp kroppen lite! Oj, vilket bitter-inlägg det blev! Tajm for some sleep! Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig. Men vill du sluta röka. Jag ville inte de, då är det omöjligt att sluta. Nu är det bara att bestämma sig ;)

    SvaraRadera
  2. OJ.
    Jag gav upp rökandet under sensommaren och saknar det verkligen INTE. Kan kanske bero på att jag verkligen tycker det luktar sååå illa.
    Blossat ett par gånger sen dess, två för att vara exakt, och detta gav mig samma bevis, smakade och luktade APILLA....och det gav mig INGET.
    Så trust me.... försök släppa det där... det är INTE kul den dagen ditt barn går bakom dig när du röker den där första ciggen på väg till bilen för dagisfärd, drar in lukten och säger: "mm... det luktar mamma..."
    DET fick mig att lägga av DIREKT... vill INTE att min dotter skulle förknippa cigarettlukt med sin mamma... trevligare dofter vill man ju de ska minnas sin mor för... träningssvett t.ex ;)

    KÄMPA... det är det VÄRT!!!
    Den är inte din kompis... den är din VÄRSTA fiende.

    SvaraRadera