Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 5 januari 2012

Sömnsammandrag!

Jag va sådär övertrött igår kväll.. Så som barn brukar bli, o så springer de runt som galningar hela tiden för att inte riskera o somna stående..
Problemet va bara att jag inte kunde somna! Varken stående, sittande eller liggande..
Men men, jag somnade väl tillslut nångång framåt elva, halv tolv..
Vid två vaknade jag av korvens gneffande i sängen brevid.. Då fick man häva sig upp o stoppa i nappen igen, o så gå på toa när man ändå e uppe..
Klockan tre nångång vaknar jag av att hjärtat kommit hem o kryper ner brevid mig i sängen..
O sen e de dags att gå upp för att mata korven vid 03.40! När man lägger sig i sängen vid kvart över fyra igen kan man heller inte somna..
Av nån anledning ligger jag o funderar på va jag skulle behöva köpa på Ikea! Whyyyy???
O så ligger hjärtat o snarkar som en galning brevid!
Vet ej när jag lyckades somna.. Men kl 06.46 gick jag i alla fall upp igen.. Dags för frukost till lille korven!
Nu e även storasyster vaken, så nu får man hålla sig vaken! Lite lätt illamående..
Får nog lägga mig en stund sen när pappa vaknar tror jag bestämt!
Annars e jag rädd att humöret kommer att svika mig nån gång under dagen.. Hehe..

Min älskling sa igår att han ska skicka mig på spa-weekend sen när han e helt återställd (ja, han SA det! Glöm det ALDRIG!).. O just nu vill jag ha den mer än nånsin, bara för att få sova mer än fyra timmar i sträck! Fyyyfan va gött de hade varit!
Jag o V drömde oss bort litegrann till spat igår.. Vi ska bada, basta o bli behandlade på dagen! Sen ska vi dricka oss stenfulla på vin (o nuförtiden behöver man inte inta direkt mycke för att uppnå önskat tillstånd) o sen ska vi stensomna i våra alkoholdimmor nån gång vid åtta-tiden, för att få sova ostört ända till klockan tio dagen därpå!
Åh, dessa underbara drömmar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar