Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 29 november 2011

Morgonstress..

Mitt hjärta jobbar förmiddag var fjärde vecka.. Då börjar han jobba kl 6!
Dessa veckor är mycket stressande o eftersom de kommer så sällan får han inte riktigt in nån rutin på det!
Så inatt var jag o Viggo uppe och åt kl 24.00.. Strax efter att vi gått o lagt oss o somnat igen så hör jag hur hjärtat börjar mummla nåt i sömnen brevid mig! Sen kollar han mobilen, tar på sig ett par byxor o går upp! Jag e helt säker på att Viggo inte sovit ända till 05.00, så jag kollar klockan!
01.47!
Okej tänker jag.. Han skulle bara på toa, o så e de kallt så han drar på sig ett par byxor..
Men strax efter toabesöket så hör jag hur han börjar grejja i köket..
Jag hår upp o frågar: va gör du?
Jag ska äta, svarar han!
Nu? Undrar jag..
Han tittar på klockan i köket o utropar: tjoho! på väg till sängen!
Nu sitter jag o Viggo o äter (elle han äter) o lyssnar på pappa som ligger o snarkar så taket lyfter sig i rummet brevid!
Fniss fniss!
Lilla vele-per!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar