Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 30 oktober 2011

Skändad!

Vill bara skriva ett par ord om mina känslor inför den helt otroliga skändning av kroppen som det innebär att bli mamma!
Eftersom jag fick en ganska traumatisk avslutning på min förlossning så var förlossningsrummet fullproppat med människor precis när lilla Viggo skulle komma ut...
Detta innebär att halva näl har tittat upp i mitt mutteri!
Sedan, när man skulle komma igång med amning så skulle man sitta med bara bröst i ett rum som man för det första delar med nån annan, och där det för det andra springer en massa sköterskor stup i kvarten!
När Viggo sen skulle börja amma på riktigt så skulle andra halvan av Näl inspektera mina bröstvårtor på ca 1 millimeters avstånd och sedan kolla in Viggos sugteknik!

SKÄNDAD! JAG KÄNNER MIG SKÄNDAD!

Jag bryr mig inte längre om ifall magen skulle råka hänga över byxorna litegrann.. Det känns som en bagatell jämfört med det man blivit utsatt för i förlossningsrummet och på neonatalavdelningen! Hua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar