Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 8 oktober 2011

Kaffebesök, tupplur och ljusfestival=fredag!

Fantastiska fredag!!
Började dagen med att hälsa på min absoluta favorit-2åring (och hans favoritmamma också såklart).. Där bjöds det på kaffe och jättejättegoa små mandelbiskvier och så fick man leka, leka och leka!
Smidig som en valross! Ner på golvet o upp igen! Men de va ingen fara att det gick lite långsamt, för jag har ju en liten bebis i magen! Det vet Ivar minsann! :)

Hem därifrån och framstupa ner i sängen!
En timmes lur innan resterande familj kommer hem och det är dags för fredagsmysmiddag.. Jag har på vägen hem från Uddevalla jagat land o rike runt för att hitta thaibasilika, så det blir hemmalagad thai till mat! Mmmm..



När middag o kaffe var intaget hade mörkret redan lagt sig o då packade vi in oss i bilen o åkte till Grästorp för att spana in ljusfestivalen som pågår där!
Himla mysigt faktiskt!
Fast spökskogen och spökhuset var nog aningen läskigt för en sexåring kanske..
Men trollskogen var desto skonsammare och vi fick oss en härlig kvällspromenad i höstmörkret!
Vi gick ut med lite väl snabba steg tyvärr, så min mage satte igång med rediga sammandragningar ganska snart vilket gjorde att det kanske inte blev jätteskönt för mig..
Men med lite TENS när man kom hem så kändes det lite bättre igen! Phuuu!

Vi missade Doobidoo.. Men reprisen går kl 03.55 (alltså nu).. Åh, vilken tur att jag vaknade nästan exakt så!
Ska kolla lite doobidoo o sen ska jag ladda för morgondagens melodikryss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar