Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 5 september 2011

Vila..

Man är sjukskriven av en anledning.. Anledningen gör sig väldigt mycket påmind ibland.. Men, jag har haft "turen" (eller vad man ska kalla det) o faktiskt få vara sjukskriven, vilket har gjort att jag ändå är en någorlunda dräglig person med en dräglig vardag, för det mesta.. Det som krävs är vila, vila och vila!
Tyvärr har det inte alltid funnits tid för det i sommar, eller så har jag varit dum nog att välja bort det eftersom man ju inte vill se sig själv som en handikappad gammal pensionär.. Detta får jag ju sedan genast betala för! Varje gång!
I alla fall.. Idag har varit min första dag hemma, efter att semestern tagit slut för hjärtat, o idag har jag verkligen vilat! Sååååå skönt har det varit!
Tog ju en sväng till vårdcentralen i morse, där man efter lång väntan fick veta att jag har en fullt normal tunga.. Själv tycker jag att den ser äckel ut, men de e väl bara o lära sig o leva me de..
Sen har jag legat på soffan mest hela dagen.. Kollat en film o strosat runt lite i lägenheten o funderat på vad det är som luktar så FÖRBANNAT ILLA??!! Kom till slut på att de va hjärtats svettiga paintball-strumpor.. Uäck!! De ligger nu och rumlar runt i tvättmaskinen!
Middagen står på bordet! Idag blir de panerad torskfile o potatismos! De kan få komma hem nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar