Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 1 september 2011

Välkommen höst!

Aldrig förr har jag längtat efter hösten så mycket som jag gjort detta året!
Och visst.. Självklart är det ju så att jag längtar otroligt mycket eftersom knoddis kommer på hösten! Men sen också svetten, den svetten!! Aldrig förr har jag svettats så! Jag är varm, varm, varm!
Men i morse när jag cyklade till mvc så var det sådär rått och kallt ute, och det var helt fantastiskt! Jag kunde andas, äntligen!!
Ja, så 1 september kunde inte komma snart nog! Välkommen hösten! :)

Annars lyssnade jag på det lilla hjärtat idag! 132 slag i minuten!
Och sedan tittade vi in hos Knoddis också! Alldeles perfekt bebis! Låg precis under snittet, så kommer den ut den 19 oktober borde den väga ca 3300 g, och det tycker jag låter mycket bra!
Men.. Känner jag Knoddis rätt så kommer den nog inte ut förrän det börjar närma sig november, och så ska den väl ha blivit en tjockis och väga minst 4 kilo! Hehe..
Fick se hur den ligger idag också! Duktiga knoddis har lagt sig med huvudet ner, och väntar nu bara på att komma ut! Coolt som attans att den låg precis så som jag trodde, med fötterna sparkandes ut på vänster sida och så den lilla rumpan som putar ut uppe på höger!

Jaja.. Fantastisk dag! Lite kallare grader, hösten är här och våran Knodd mår bra! Och inte nog med det! Vi har käkat våfflor me..

1 kommentar:

  1. JAG LÄNGTAR MED SÅ EFTER DIN KNODD!! Då ska jag och Iddefisen komma till dig när Ivar är på dagis och snuffa Knodd så att du kan få duscha i lugnan ro eller vad du kan tänkas vilja göra.
    Sen skall vi göda göda göda bebbarna så att de är mätta och goa och sen skall du få visa mig bästa barnvagnstigarna i trollis!

    SvaraRadera