Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 4 september 2011

Skötbädd..

Igår va vi på Ikea, ihop med resten av Sverige tror jag!
Vi shoppade loss till Knodden! Nu tror jag nästan att vi har allt! Eller i alla fall allt för att inreda det lilla barnrummet! Åh, va kuligt det ska bli!!
Kan bli så att jag och min älskling byter sovrum redan idag! Beror lite på när han kommer hem.. Han ska iväg på nån paintball-tävling i Borås.. Han och en massa grabbar ska springa omkring och skjuta på varann i skogen! Hehe..
Ja, och våran säng är ju rätt stor och måste monteras ner mm, så det kan jag inte fixa själv, tyvärr..
Jäjä.. När vi byter rum så kommer vi ha en tv i sovrummet, och det är ju lite lyxigt!

I alla fall så hittade jag ingen skötbädd på Ikea.. Eller, de hade rättare sagt bara en..
Men, vårat skötbord är ju lite kort.. Bara 52 cm långt (så jag inser att vi kommer bli tvungna att hitta en annan lösning ganska snart)..
Så hur gör jag när alla skötbäddar är ca 60 cm långa??
Köper jag en skumgummibit och klär in den i vaxduk kanske?? Eller köper jag en skötbädd och klipper i den??
Please, give me some motherly advise!

1 kommentar:

  1. Åh älska att få shoppa loss till lill-livet!
    Nu när jag är "rutinerad" mammi så fixar jag ju dusch situationen :) Men när jag var första gånsg mammi så var det en stor funderare i mitt liv, för jag var så stressad över att snusen skulle vakna. Dejt i uken månne? Jag och Iddis är sugna på Thn! (har dessutom fyrahundra presentkorts sek att bränna på överby!)

    SvaraRadera