Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 18 september 2011

Gummistövlar!

Idag har jag köpt gummistövlar! Inte de fina tretorn med rosa rand och snören och med prickar i olika färger på insidan, som jag egentligen ville ha.. För det fanns ju naturligtvis inte min storlek kvar!
Det fick istället bli ett par helt vanliga, svarta.. Men ooooh så sköna de är! Jag är mycket nöjd!!

Anledning till tvångs-gummistövel-köpet idag var att vi hade tänkt att leta lite svamp på berget.. Och nu när det är så nedrans blött så är gummistövlar nästan ett måste om man ska traska omkring däruppe!
Ja, så stövlatiserade traskade hela familjen ut på berget med korv och bröd och bullar och kaffe i ryggsäcken, för att leta svamp!
Hittade lite lite svamp, av slaget trattkantareller, tror vi!
Men mest av allt så grillade vi korv vid en sjö och hade det mysigt i våra gummistövlar!!

Mindre trevligt när man som höggravid blir kissenödig mitt ute i skogen..
Jag var mentalt förberedd på att det skulle ske, eftersom jag numera är kissenödig ca 20-30 gånger per dygn.. Men när jag väl sen fick klampa iväg i sumpmarken för att hitta nånstans att sätta mig så var det inte längre lika trevligt.. Ännu mindre trevligt var det att sätta sig på huk och kissa, med en mage som spjärnar emot för varenda rörelse man gör, typ..
Tack och lov för gummistövlarna!! De fick sig nog några skvätt skulle jag tro..
De är alltså redan, efter bara några timmar, redigt invigda!

Nu ligger två tredjedelar av familjen i badet och tvättar bort brandrökslukten.. Snart är det miiiiin tur! Ah, vad skönt det ska bli!
Himla härlig söndag blev de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar