Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 13 september 2011

Förstagångsfiasko..

Man kan väl säga att dagens vattengympapass vart lite utav ett förstagångsfiasko..
Först vart jag lite sen o stressade halvt ihjäl mig på vägen dit! Hittade en parkering som jag lyckades klämma mig in på samtidigt som jag fick avvisa en telefonförsäljare som hade de dåliga omdömet att ringa mitt i allt detta! Sen fick jag en liten mindre hjärtattack när jag öppnade bildörren o stormen ryckte tag i den o höll på att göra en stor buckla i grannbilens dörr! I sista sekund fick jag i alla fall tag i min dörr o räddade situationen..
Sen sprang jag som en vilsen höna mot de stället där jag trodde att vattengympan skulle äga rum.. Som tur va stod det fem vilsna hönor till utanför dörren, o alla va gravida, så jag kunde konstatera att jag kommit rätt! Dessvärre var vi utelåsta..
När klockan blev 17.05 o vi skulle ha börjat 17.00, så traskade vi runt hela byggnaden o gick in på framsidan av vattenpalatset.. Där släppte de on oss o vi fick gå me blåa tossor genom badhuset.. O när vi kom in till rehab-badet, där vi skulle hålla till, så va bassängen full me gravida tjejer! Var kom de ifrån??
Jaja.. När vi hade kastat oss i badkläderna o slängt oss i bassängen så va klockan redan 17.20 så det blev en kort gympa, för kl 18.00 var de dags för nästa grupp att ta över!
O sen skulle ca 20 tjejer dela på 4 duschar.. Ah, jag gav upp direkt, drog på mig mina kläder för att bege mig hem till min egen dusch.. Men, nu hittade jag ju inte ut!!!
Jag kom ut i korridoren o gick åt de håll som kändes rätt.. Efter en stund dök de upp en utgång-skylt.. Phu! Lättnad! Men fan va långt de va till utgången ändå!! Han gå förbi 5 stycken skyltar till, innan jag faktiskt kom till utgången, som visst va på em helt annan sida av huset.. Jag hade alltså gått fel, såklart!!
Men men.. Nu hittade jag till bilen i alla fall! Kändes mycke tryggt o hoppa in i Noten o åka hemåt igen!

Imorn ska jag till mvc på morronen! Lyssna o känna på lilla knodden!
Sen ska jag dricka fin-kaffe hos Vanessa o hennes lilla baronessa i uddevallis!
O sen är det oxå sista föräldraträffen.. Ooooh, så spännande! :)

2 kommentarer:

  1. Åh Lottisen! Kom upp och hälsa på? :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Kom hit och hälsa på oxå när du ändå är i närheten :)

    SvaraRadera