Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 4 augusti 2011

Läkarbesök nr 2!

Idag är det inte jag som är hos doktorn.. Idag är det min älskade Silverpils tur!! Silverpilen är hos doktorn nu, och får en ny vindruta!
Saknar den redan juh!
Och tänk nästa vecka då.. Hur ska det gå???
Nästa vecka har jag ingen bil längre.. Hjärtats bror ska hyra min lilla Silverpil, på obestämd framtid (eller tills jag vill ha tillbaka den)! Himla bra lösning för en utfattig mammaledig människa! Verkligen! Men ändå, det är allt väääääldigt skönt att ha sin egen bil! Att kunna åka vart som helst, när som helst.. Just nu önksar jag att jag var riiiiiiik!!
Ja, jag vet! Pengar kan inte köpa lycka! Men, hade jag bara haft lite mer pengar, så jag hade kunnat ha kvar silverpilen utan problem, så vet jag att jag hade varit lite lyckligare..
Ska i alla fall ta ut min pil på en tur till Vänersborg i eftermiddag! Känns skönt att få åka lite, innan man ska ta avsked av varann..
Sen om jag går och stryker extra mycket i Strömslund i höst och vinter, runt en viss, silvrig Toyota Aygo, så vet ni varför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar