Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 3 augusti 2011

Äckel!!

Jag säger då det!
Satt och väntade och väntade med min röda lapp i morse.. Tyckte ändå att numrena ropades upp i rätt bra tempo.. Men, så ropades numret före mitt upp, och sen vart det tyst....... Fikapaus för sköterskorna, SÅKLART!! Precis innan jag skulle ropas upp, SÅKLART!
Fick efter kaffepausen (äntligen) komma in till en sköterska som tittade på min tunga lite fort och sen sa: Du måste nog få träffa en doktor, så du kommer få vänta i cirka 45 min till!
Gaaaah!!!
Jag har ju all tid i världen, så det är väl inga problem så.. Men FAN va ont man får i kroppen när man sitter, sitter och sitter! Ja, så jag fick traska runt lite i väntrummet, som en vaggande gammal kärring, i en timme till! Hehe..
Sen kom tillslut doktorn och ropade upp mig (efter att någon försökt tränga sig före mig!! Tack gode gud för att det var en beskedlig doktor som banne mig inte lät någon smita före i kön!) och jag fick följa med in på hans rum..
Och alla di sjukdomar! ALLA di sjukdomar som man får när man är gravid!! Jag säger då det..
Man har ju för några veckor sedan fått sig en släng av magkatarr, vilket tydligen är väldigt, väldigt vanligt när man är preggo! Magkatarr innebär en massa sura uppstötningar av magsyra som fräter rätt ordentligt på tungan.. Detta har i mitt fall sedan resulterat i svamp på den stackars svidande tungan!
Ah, jag säger då det!!
Så nu får man knapra ännu mer tabletter då då... Magkatarr-medicin fyra gånger om dagen, och sen så skrev han även ut (världens DYRASTE) medicin som jag ska ta fyra gånger om dagen för att tungan ska återfå sin naturliga färg och känsel igen..
Som sagt: alla di sjukdomar man får när man är preggo!!
Man älskar ju det verkligen! Men sjukdomarna hade man klarat sig bra utan faktiskt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar