Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 9 augusti 2011

Fika-dag!

Imorse var vi på inskolning på fritids! Jag vill också gå på fritids! Där fanns pyssel som man kunde sysselsätta sig med i flera veckor i sträck! Lite avis blir man..
Sen tog jag min cykel och cyklade till Sandra och hennes fina pojkar! Där vart det lite kaffe och bulle! Mmmmumma!
Sen tänkte jag cykla hem igen, när det var uppehåll.. Men så pratades det lite till, och så hann klockan gå lite innan man kom iväg.. Så när jag hade cyklat några meter så bestämde sig uppehållet för att ta en paus, och det kom en störtskur över mig! Där var jag, jättelångt hemifrån, på en cykel i kläder som bara passar sig en varm och torr sommardag! What to do?? Jag bestämde mig för att trampa på!
När jag var hemma, ca 20 min senare, så var jag blöt ända in i trosorna! Fick kasta av mig de drypande blöta kläderna och vira in mig i en handduk för att torka och bli lite varm igen.. Så, om en förkylning kommer så blir jag inte jätteförvånad..
Sen tog jag mig en lur och en dusch innan det var dags att hoppa på cykeln igen och ta sig nästa fika-paus! Denna gången tog jag med mig regnjackan, men då blev det istället skinande solsken och jag vart helt genomsvettig när jag kom fram! Hehe..
Där fick man glass och chokladboll (mycket god mix) och så vart det en himla massa skitsnack! Trevligt, trevligt! :)
När jag sedan hoppade på cykeln igen för att åka hem så var rumpan redan ond och öm! Undrar om jag kommer kunna gå imorn..
Imorn kommer förövrigt Vanessa och hennes lilla fågelunge Idde hit o dricker kaffe!
Cant wait!

1 kommentar: