Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 27 augusti 2011

Barn-namn!

Avsky dem som har åsikter om barn-namn!
De frågar: Ååååh, va ska den lilla bebisen heta när den kommer ut??
Man svarar: Hmmm.. Om det blir en pojke ska den nog heta ..... och om det blir en tjej så blir det nog ..... eller ......
Tillbaka får man höra: Nej! Du kan absolut inte döpa den till ...... eller ......! Tänk på att barnet ska bli stort, eller det är ju ett pojknamn som ni ska ha på flickan och bla bla bla....
Vill bara säga att detta stör mig nåt så fruktansvärt!
Fråga mig inte då! För vi har bestämt oss för namn som VI tycker är fina, vilket ju är det viktigaste!!
Men nu kommer jag också veta att vissa människor tycker att mitt barn har ett fult namn.. Något jag hade klarat mig lika bra utan!
Så... Måste du ha åsikter när det kommer till namn, så skit i o fråga då, eller håll inne med just DEN åsikten! Det dör man inte av....
Ojoj, klockan är 05.00! Nu börjar förlossningskliniken!

4 kommentarer:

  1. Va de inte Embla som ni hade som flicknamn?

    SvaraRadera
  2. Men inget av de är väl "killnamn"?

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag nyfiken... vilka namn har ni tänkt? Skicka i ett medddelande till mig om du inte vill skriva här...

    SvaraRadera
  4. Det är förbjudet att tycka något om namn! det gäller ju inte deras eget barn! man får bli mycket mycket vred på sånt!!

    SvaraRadera