Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 16 juli 2011

Nötskal..

Pigg som en lärka hoppade jag ut till bilen vid nio-tiden i morse (okej, pigg som en lärka och hoppande kanske var en överdrift) och åkte raka vägen till Jätten för att köpa tidningen, så jag och Hjärtat äntligen skulle få lösa melodikrysset! Glad i hågen kastade jag i lite nybakt bröd i korgen, och så roffade jag åt mig dagens tidning (aftonbladet) i tron om att melodikrysset minsann finns i varenda tidning på stället! Väl hemma så kastar sig Hjärtat över tidningen, lycklig som ett barn på julafton, efter att han rattat in rätt kanal på radion! I signaturmelodin ser jag paniken stiga i hans ögon när han mer och mer frenetiskt bläddrar fram och tillbaka i tidningen! Inget melodikryss! INGET MELODIKRYSS!!! Självklart är det jag som har gjort bort mig.. Jag skulle ju kollat igenom tidningen i affären innan jag köpte den.. För varför skulle melodikrysset finnas just i aftonbladet?? Jaja.. Ibland blir jag förvånad över min egen dumhet.. Lotta i ett nötskal! Hehe.. Tur som attans så hann Hjärtat få fram det på datorn, så vi kunde lyssna ändå! Och hör och häpna! Vi löste det!! Jag trodde inte vi skulle få in ett enda ord, men vi lyckades fan med varenda ett (tror jag)! Snacka om nöjdhet efter att programmet var slut! Och gissa om vi kommer sitta klistrade vid radion varenda lördag resten av livet kl 10.00 från och med nu!?! Kanske vi ska gå och införkaffa sånna där matchande joggingdresser med en gång, så vi verkligen passar in i pensionärsgänget! Hihi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar