Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 4 juli 2011

Lyxigheternas lyxhelg!

Det har jag och mitt hjärta haft! Lyxigheternas lyxhelg!! Vi har gjort massor, och samtidigt ingenting.. Såååå skönt!
I fredags hade vi ju sjukdag.. Då reste jag mig från soffan och bakade en rabarberpaj, men annars gjorde jag nog ingenting på heeeeela dagen! Och sen vart det pizza och sen film och popcorn på kvällen.. I lördags åkte vi till Ikea! Där spenderades många, många timmar, och en hel del pengar också!! :) Handlade en massa badrumskrux, men också lite annat smått och gott! Till exempel en matta till köket och lite köksprylar! Kuligt!
Ja, och så lite lådor också då.. Väl hemma i Trollhättan så åkte vi till Bishops och käkade lite mat innan det vart en film i tv-soffan.. Hääärligt!! Igår fick vi fin-främmat av min syster och hennes två minsta tjejer.. De skulle sno lite blommor i mina rabatter! Och efter att snattningen var klar åkte Hjärtat och jag till min kära mormor och fikade lite.. Där pratades det en massa minnen! Vi pratade så mycket minnen, så det slutade med att jag och Hjärtat fick ta en liten utflykt till våran (eller mormor och morfars) gamla sommarstuga! Där spenderade jag alla mina somrar när jag var liten, och det var underbart! Men tyärr var de tvungna att sälja torpet för drygt 4 år sen, när morfar vart för gammal för att orka sköta om det.. Hjärtat blev direkt blixt-förälskad (jag förstår honom, för jag är hopplöst kär i detdär stället) och ville att vi skulle köpa tillbaka det från det norska paret som nu äger stället! Hehe.. Vi får väl åka dit nån gång när de är där och förhandla oss till ett bra pris! Efter den lilla utflykten tog vi oss varsinn panini på strandgatan, och sen gick vi på bio! Transformers 3! Kanske inte en film jag skulle välja att se egentligen.. Men det är ju definitivt till filmens fördel att se den på bio! Som sagt: uuuuuunderbar helg! Nu ska badrummet bara bli klart, och sen ska vi ju snart åka till Kolmården! Tjohoooo!

2 kommentarer: