Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 4 juli 2011

8,8 KILO!!

Idag var vi på MVC och lyssnade på den lilla Knoddens hjärtslag! Guuud va mysigt det är!
135 denna gången.. 130 var det förra! Men den är ju ganska mycket mer aktiv nu för tiden (eller så är det att den är större och känns mer)!
Nåt annat jag fick göra var att väga mig.. På 25 små veckor har jag gått upp 8,8 STORA kilon! Herregud, när hände det??? Jag har lite ångest nu.. Vill inte gå upp mer! Men jag e ju hungrig typ hela tiden! Fast det räcker oftast med nån liten tugga och sen e jag rätt mätt..
Jäjä, jag e på tjocken.. Måste släppa vikt-nojjan! Måste släppa vikt-nojjan! Måste släppa vikt-nojjan!!
Jag hade lite lågt blodtryck, vilket var helt ofarligt, och så hade jag dåligt järnvärde.. Time to step up med järntabletterna! Usch, stackars magen.. Annars var allting kanoners-bra! Micket skönt!
Uh, nu är det 4 långa veckor kvar tills man ska dit nästa gång... Hoppas storasyrran är hos oss då, så hon får följa med och lyssna på lill-knoddens tickande hjärta!
Fick med mig info om vad man ska ha med sig in till förlossningen idag med! Shit, vad verkligt det blev då! Jag längtar ihjäl mig, med lite skräckblandad förtjusning.. Jag vill att det ska vara oktober nuuuuuu!!! Men Hjärtat däremot tycker att tiden går för fort! Han vill ha flera år på sig att smälta att han ska bli tvåbarnsfar! Hehe.. Han e nervös stackarn.. Inte lätt när man e rädd för nyfödda bebisar! Mohahahaha!!! :)

1 kommentar:

  1. Ingen fara med vikten... bara att gilla läget :D Du är så fin så!!!
    Jag saknar min mage som fasen så jag tycker du bara ska njuta, så länge du inte har ont förståss.
    Har ju inte mycket kläder men om de är något du vill låna så hojta bara till.
    Ha de bäst!
    Kramis!!

    SvaraRadera