Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 19 juli 2011

Lite hjälp tack..

Jag har gått vilse i barnvagnsträsket! Hade bestämt mig för en trehjuling, men så vart jag övertalad av en kompis att inte välja den, eftersom man inte kan vända sittdelen emot sig.. Det är tydligen väldigt viktigt när barnet är sådär 6 månader till ett år.. Och så var däcken tydligen dåliga och man vart tvungen att byta slang stup i kvarten! Och ja.. Hjärtat har ju aldrig vart förtjust i mitt val av barnvagn.. Så jag har tänkt om!
Och jag har hittat en Cresent som jag gillar! Nu undrar jag: Är Cresent bara bra på att göra cyklar, eller kan de göra barnvagnar också? Nån som har nåt bra att säga om dessa barnvagnar? Eller dåligt för den delen! :)
Sen undrar jag en annan sak! När man äter järntabletter ska man inte dricka kaffe eller äta mjölkprodukter två timmar innan och två timmar efter man tar tabletten (vilket nästan är omöjligt)! Men vad EXAKT är mjölkprodukter?? Mjölk, fil, yoghurt, ost och smör typ? Eller är det så att de bullarna som jag bakade idag, som innehåller mjölk, innefattas i detta? Nån som vet?
Slänger in en bild på tjocka maggen här också då! Idag är det exakt tre månder tills lilla Knoddis ska komma ut! :)

2 kommentarer:

  1. Ang. vagnen, ett par bekanta till oss har den och är nöjda.och däck med slang behöver man inte alls byta ofta, vi har bytt en slang på 3år.personligen tycker jag att såna däck är bättre.

    SvaraRadera
  2. Såå fin magge! Jag hade crescent till Ivar och var mkt nöjd! Fast just den modellen 08/09 hade ngt fel när de tillverkade hjulhuden liksom så vi fick byta hjul två gånger pga gnissel och att de skevade, men crescent och affären var super hjälpsamma! Lätt att fälla ihop och så skönt att msn byter håll m handtaget! Ang järntabletterna, ta dem mellan måltiderna ist, med ett glas juice? Hoppas att man hjälpt till lite :)

    SvaraRadera