Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 30 juli 2011

Infekterad tunga!

Alla di konstiga saker som händer en när man är gravid! Nu har jag fått en infekterad tunga också! Försökte googla på det igår i stugan, med min iphone och världens sämsta uppkoppling.. Hittade nåt lite om svamp, men sen vart jag avbruten totalt, och så försvann mina googel-tankar.. Frågade mig sedan fram, och detta kunde tydligen ske grvida tjejer.. Så jag tänkte att jag hör med barnmorskan på mvc på tisdag när vi ändå ska dit! Men så kom jag hem till min egen Internet-uppkoppling och var tvungen att googla lite till!
Läste om svamp på tungan på FASS! Där står exakt mina symtom och att man kan få det av kortisoninnehållande medicinpreparat och järnbrist bland annat! Ah, jag äter kortison och jag har järnbrist, så det måste vara äckel-svamp som har flyttat in på min tunga! Uuuuuh...
Min tunga gör ont och så är den vit och äcklig! What to do? What to do??
Dags att bli ännu bättre med järnet! Måste nog ändå prata med barnmorskan om detta på tisdag! För såhär kan jag inte ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar