Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 19 juli 2011

Extra påhälsning..

Man får ont i magen i graviditetstider, och man drabbas litegrann av panik! Men, det var i övre delen av magen jag fick ont, så det var inte sååå himla farligt.. Fast man ringer ändå till sjukvårdsrådgivningen, som hänvisar till förlossningen, som skickar en till obstetrisk mottagning.. De säger åt en att ta nåt för magen, typ sura uppstötningar/halsbränna.. Man kastar sig till apoteket och storhandlar litegrann..
Man tar Naviscon (eller vad det hette) som man blivit tillsagd, men det händer inget.. Magen gör fortfarande ont! Man ringer och säger det.. Man får en tid för att komma in!
Och väl inne på sjukan får man göra ett extra ultraljud, minsann!! Jag fick se min lille Knoddis igen! Vilken häääääärlig känsla!
Knoddis mådde mycket bra, och jag har drabbats av magkatarr, tror de.. Så jag får fortsätta med Naviscon/Novalucol och ta det lugnt, så hoppas vi att det går över..
Men va spelar det för roll, så länge Knoddis mår bra??

2 kommentarer:

  1. Nejdu, har stått emot rökandet :) dock blev det när jag drack nått glas vin häromdan. men de va inte lika gott som jag tänkt mig :p

    SvaraRadera
  2. Stackare! Jag hade svinont i gallan när jag va gravid, tänkte bara om de va de... Skulle oxå käka sådana tabletter men de hjälpte inte heller :(

    SvaraRadera