Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 26 juli 2011

Bara matförgiftad.. Phu!!

Shit, jag trodde verkligen att knodden ville komma ut igår eftersom magen spände ut sig o hade sig på det sättet! Men nä.. Nu har jag pratat me förlossningsläkare på Näl, och han säger: Liseberg=matförgiftning! Och ja.. Jag släppte allt sammandragningarna själv igår kväll eftersom magen bara va utspänd heeeela tiden! Vid sammandragningar så ska det ju liksom släppa emellan.. Sen kom febern på natten! Fyyyfan va liten man e när man ligger o huttrar under täcket, o magen samtidigt gör så ont så man vill dö lite!! Jag trodde de va förstoppning i vanlig ordning.. Men efter att nu ha pratat me doktorn så har jag släppt de oxå.. Matförgiftning it is! Fördömda korv o mos!! Jag skulle tagit fish and chips som de andra!! Nu blir de till o fortsätta att ligga i sängen o dricka en massa vatten o knapra panodil.. Jag som äntligen skulle hälsat på familjen Dahl idag!! Förresten! Visste ni att man inte har feber förrän man har 38,5 eller högre? Jag trodde det var vid 37,5 som gränsen gick! Ja, jag hade i alla fall 38,3 i temp inatt, o då var jag typ dödssjuk! :)

1 kommentar: