Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 29 juni 2011

Vila..?

Man har vart bortskämd med ett par veckors vila.. Bara legat på soffan och tagit hand om mig själv i stort sätt!
Det har varit underbart, och mina höfter har mått riktigt bra!
Lite ont i ryggen har man väl haft, och vaknat nån gång eller två om nätterna, men det har man ju änna glömt bort framåt lunch-tid!
Jaja.. Lyckan varade inte så jättelänge.. Två och en halv dags "arbete" här hemma och jag är slut...körd!!
Höfterna har ballat ur igen..
Och inte nog med bara det nu! Jag har blivit dunderförkyld!! Näsan är som en kran som bara har på-läge, huvudet spränger och halsen har börjat göra ont också..
Jaaaa... Så nu är det vila som gäller om man ska återhämta sig någotsånär.. När nu det kan bli..
Förut smet jag ut som en liten vessla på baksidan med ett glas saft, och bara satt i skuggan och njööööt (och låtsades som jag inte hörde dem när de ropade)!
Det var underbara 10 minuter!
Annars har humöret pendlat upp och ner här idag.. Man kan säga att det går från ytterlighet till ytterlighet.. Ena stunden är allt verkligen riktigt riktigt skit och livet är knappt värt o leva, men fem minuter senare så står man och skrattar och skojjar och allt är jättekul!
Är det såhär livet är för hantverkare??
Jaja.. Vi (jag) ser i alla fall slutet nu! Man jobbar med golvet!
Väggarna är HELT klara, och golvet är bara drygt 7 kvadrat stort (jämfört med de 30 kvadraten som väggarna utgör)!
Mmmmmen, jag längtar mycket tills det är klart..
Toaletten har varit urkopplad hela dagen idag och knodden trycker på blåsan nu för tiden, så jag springer skyttetrafik till toaletten på gården hela hela tiden..
Bara lite lagom tröttsamt!
Annars går vi in i vecka 25 idag, knodden och jag! Eller graviditetsmånad 7 (om man räknar 10 månader)! Eller trimester 3!
Det närmar sig med stormsteg! Tjohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar