Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 5 maj 2011

Tjyyyyv!

Kände mig som en riktig tjyyyyv igår!
Var på överby och handlade lite mat på vägen hem från jobbet, och så lyste babyproffsen-skylten framför ögonen på mig när jag skulle åka hemåt, och som en magnet så bara den drog mig till sig! Jag kunde inte hejda mig! Bilen bara åkte dit helt enkelt! Jag kollade mig över axeln när jag gick in i butiken, som värsta smygarn! Känns så konstigt att kolla barngrejjer såhär tidigt, men jag viiiiiill så mycket! Och så är vi ju två som ska ha barn, och jag VET att den andra parten i detta har en hel del att tillägga när det kommer till just: barnvagn! Jag vill ha en viss typ, han vill ha en annan.. Just därför bör vi gå tillsammans, för att hitta nån som båda gillar! Men jag smög mig in! Och jag hittade min barnvagn! Precis den jag vill ha!! :) Inte den allra allra dyraste, men den allra allra finaste (i mina ögon i alla fall) och hon i butiken sa att den är superduperbra! Ah, så jag tog med mig en katalog hem i alla fall, och ska visa hjärtat.. Så känner jag mig mindre tjyv-aktig också! Självklart är det en kombivagn med både ligg- och sittdel! :)

1 kommentar: