Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 26 april 2011

Min trädgård...

...ser för tillfället ut såhär.. Som den brukar på våren, fast med lite hyacinter nu också.. Gillar färgerna jättemycket, med de fina tulpanerna där bak, och så några påskliljor! Sen när sommaren kommer så blir de gröna blommorna gula, och så får vi några pioner också (tror jag) och det blir ännu finare!! Hjärtat tycker de gula blommorna är ogräs, men jag ÄLSKAR dem (lite för att vi hade en massa sånna på våran gamla sommarstuga och jag får härliga barndomsminnen) just därför att de är som ogräs och lever på, år efter år, trots mina ogröna fingrar! Me like vårat fina trädgårdsland med de fina blommorna som växer utan att jag behöver göra så mycket!
Dagens projekt var att planera någon slags fransk blomma som jag fick av mormor ute i ena hörnet där det var tomt i det lilla landet..
..och att plantera mina små tomatplantor och de gula bönorna som jag också fick av min snälla mormor!
Förra året planerade jag lite sockerärt, vilket var mycket gott.. Ska se om jag kan finna plats för några sånna i år igen.. Annars fick jag två andra sorters blommor av min kära mormor som jag funderar på vart jag ska göra av.. Men jag ska nog hitta på nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar