Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 8 april 2011

Hemulig gottegömma!

Jag har en hemlig godisgömma i bilen! Där har jag sura och salta kryptoner, som jag suger på när jag åker till och från jobbet! Mmmm, så gott! Plötsligt är det mycket trevligare att gå till bilen och åka till jobbet på morgonen! Men, det är också väldigt nice att åka hem.. :)
Igår fick vi hem en bok som jag beställt, Uno i mammas mage, heter den! Handlar om hur den lilla bebisen har det där inne.. Till exempel: När mamma är på simhuset, så simmar Uno inne i magen, eller: Uno kissar också, men bara litegrann! Ojojoj, den var uppskattad vill jag säga! Fick läsa den två gånger för den blivande storasystern! Men... Gissa min förvåning när vi första gången läste boken, och Uno faktiskt tittar ut ur mammas mutta i slutet på boken!!!! Shit.. Tänka snabbt, förklara bra och pedagogiskt!! Storasyster tittade med stoooora ögon och frågade: kommer bebisen ut genom rumpan?? Hmmm.. Vi har precis börjat benämna det som tjejer kissar med för smulan hemma, så jag sa att man kan säga att den kommer ut genom smulan.. Ooooooj!! Gör det jätteont? frågade hon då.. Eeeh, jag vet inte riktigt, för jag har ju aldrig provat.. Slutade i alla fall med att hon ska fråga sin mamma hur ont det gjorde på henne, när hon fick bebis.. Nu har vi vant oss med bilden på Uno som tittar ut ur sin mammas mutta, så nu älskar vi boken! Den kommer läsas många många gånger innan den nya bebisen kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar