Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 21 mars 2011

Signs..

Mycke vårtecken nu.. Till exempel så säger SMHI på deras hemsida att det nu är vår i min del av Sverige! Såg två fjärilar igår.. Det är vårdagjämningen idag! Betyder att dagen är längre än natten! Välkommen vårdagjämning! Ett annat tecken på att våren börjar komma är att jag var och tvättade min bil igår! Shit, den var så skiten så man knappt såg att det fanns en bil därunder.. Men jag har inte velat tvätta den innan, för det har vart sånt skitväder, så det har känts meningslöst! Verkar som fler har tänkt som jag, för igår var det 6 stycken före mig i kön och 9 stycken efter mig när jag åkte in.. Men eftersom varje bil bara tar 5 min så gick det ju på ett kick!!
Inne i biltvätten.. Lite läskigt får jag erkänna att jag tycker det är....
Och sen kom pärlan och jag ut, rena som aldrig förr!! Hon riktigt blänkte efteråt!! Idag när jag åkte till jobbet var det sådär blött och vått i luften med mini, miniregndroppar.. Lite ledsamt får jag säga.. För nu är pärlan redan lite skiten igen tror jag bestämt.. Men, jaja! Hon e i alla fall renare nu än innan!! Annars har jag haft en riktigt ohärlig natt.. Jag kunde verkligen inte somna!! Och varje gång jag kommer ner i dendär dvalan som man hamnar i innan man somnar, så kommer det ett litet litet ljud och jag e direkt uppe på ytan igen.. Så tar det mig nån halvtimme, timme eller så innan jag kommer ner i dvala-stadiet igen.. Ååååh, jag blir så trött på mig själv!! Jag vill också kunna lägga ner huvet på kudden och bara stensomna!! Jaja.. Nu ska det jobbas i några timmar, och sen blir det nog en liten efter-jobbet-lur innan det är dags att laga middag till resten av familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar