Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 29 mars 2011

Gruset!

Sovit som en kratta.. O när klockjäveln ringde kl 08.45 var jag helt färdig (jag vet, det borde inte vara möjligt..) och så tittar man ut, och vad ser man?? Grådassigt väder och regn.. Ah, men kul!! Men, så hörde jag ett brummande, obekant ljud, och jag tittade nyfiket ut genom köksfönstret.. Och vad kommer där? Om inte sopbilen?? Sopbilen som sopar bort gruset var på min gård och sopade!! Weeeeeyyy! Ännu ett vårtecken, och ett mycket stort sådant också!! Jag funderar nu till och med på att köpa lite påskliljor och plantera i mina utekrukor och ställa på framsidan, lagom till kalaset på lördag! :) Strax efter att jag vaknade så fick jag tvinga iväg mig själv på vattengympa.. Och trots att jag var trött trött trött och mycket osugen, så var det grymt skönt, som alltid!! När jag kom hem igen så hade hjärtat vaknat.. Han tittade på mig med sina hundögon, la huvudet på sne och frågade hur jag mådde.. Tydligen hade gjort väldigt mycket missnöjda läten i sömnen inatt när han kom o la sig.. Hehe.. Ja, man har ju lite ont i ryggen kan man säga, o då måste man ju få stöna litegrann också!! :) Vattengympan gjorde i alla fall susen! Nu mår kroppen bra en stund igen! Var på Jätten också juh! Staschade upp lite proviant för helgens kalas.. Tårtingredienser och lite kakor mm, kostade nästan 500 spänn.. Fan, det är dyrt o fylla år! Hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar