Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 10 mars 2011

Dagliga promenader = vårrus?

De dagliga promenaderna funkar bra! Jag tar min runda varje dag! Har blivit lite utav en vana nu, och det är skönt.. Jävligt gött att vara ute och promenera om kvällarna nu faktiskt, när det inte är sådär snorkallt! Fast igår var det inte kult.. Igår va det snorkallt!! Idag ska jag på vattengympa, så då tror jag att jag hoppar promenaden faktiskt.. I alla fall! Nu verkar det som vi fått ihop ett gäng tuffa brudar här på jobbet, som ska springa/gå vårruset, och jag är superglad! För det är såååå kul!! Skön stämning, och så får man verkligen springa in våren och det härliga vädret!! Jaaaa.. Men förra året var det så att jag sprang den 5 kilometrarna på 34 min.. Detta gjorde jag utan att någonsin tidigare i hela mitt liv sprungit så långt.. (3 kilometer på sin höjd) Jag var sååå glad över att jag klarat det efteråt, att jag svor att jag ska verkligen börja springa på riktigt nu! Det ska bli min träning! Och nästa år blir det 5 kilometer på mindre än 30 minuter! Hmmmm... Jag tror jag tog i lite.. Vet inte om jag nånsin vart ute och sprungit efter vårruset förra året.. Så nu får jag börja om från början igen juh! Hoppas att de dagliga promenaderna hjälper, och att de kanske rent ut sagt blir dagliga spring-rundor om ett tag.. Jaja.. Under 30 min kan jag nog se mig i stjärnorna efter.. Så jag tänker.. Allt under 34 min är ett framsteg, och jag kommer bli superlycklig om jag lyckas med det! (vilket jag är ganska ävertygad om att jag inte kommer göra) Men vänta nu!! Positiva tankar var det ju! Jag kommer klara det, jag kommer klara det!! (ska bara se om jag får ledigt från jobbet först..) Hihi!

1 kommentar:

  1. Just det! Hur fasen löser vi det!?

    Men OM du får ledigt så är det KLART att du klarar det på under 30! Jag ska heja på dig från min sävliga promenadtakt. Men jag kan skrika högt så du ska nog höra mig.. ;))

    Ses i morrn! FREDAG!!

    Kram!

    SvaraRadera