Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 27 februari 2011

Helg!

Nu är det redan söndag igen.. Fyfan va dessa helger går fort!! Fredagen spenderades i vanlig ordning i soffan.. Lite go mat, ett glas vitt, På spåret på Tvn o saken va biff!! Kunde inte annat än o däcka av i soffan där framåt halv-elva-snåret! Mmm, detta härliga fredagsmys! Sen va de dags för lördag.. Hjärtat skulle ut o svira på krogen me grabbarna.. Själv tänkte jag inte sjunka lika lågt (en känga till honom där) utan valde att spendera lördagskvällen med en kär vän som opererat bort halsmandlarna i veckan o inte haft nåt val, vardagskväll som helgkväll, utan vart fast i tv-soffan hela veckan! Mycket mycket nice får jag säga! De vart taco-mys och melodifestival för hela slanten! Jag fick i lugn o ro avnjuta Linda bengtzings fantastiska låt och framträdande i den lite white-traschiga gula outfiten hon hade på sig! O i morse var det en stoooor etta till mig och en stoooor nolla till hjärtat när vi vaknade! Jag riktigt såg hur han led av bakfyllan som hade lagt som en tung, härlig sprit-ånga i hela lägenheten! Hihi! Fick därför åka till Thai Singbar o hämta Thai-käk till frukost.. De va han väl värd.. Han ska ju trots allt börja jobba kl 16 idag.. Fniss fniss! Jag köpte en ny ansiktsmask igår också! Som jag testade idag! Niveas peel-of på hm för 19 kr! Körde den gamla vanliga ansiktsbehandlingen me ansiktsmjölk, ångning av ansikte i 4 min, peeling, ångning igen i 3 min, pormask-klämning, tvätta av ansiktet o sen på me masken! Masken var som att kleta på sig flytande honung ungefär.. Efter en stund stelnade den o det stramade sådär i ansiktet.. Såg ut som jag virat in ansiktet i gla-pack ungefär! Efter ca 15 min skulle man skala av masken, o jag säger då de! De va som att dra av ett extra skinn! Satt åt som satan! Kändes nästan som jag vaxade hela ansiktet! Aj.... Men gott gjorde den nog o därför älskar jag den! Den får det bli varje gång i framtiden! Nu ska jag klappa hjärtat på huvet lite, o sen ska jag dricka cappucino på strandgatan me min allra, allra bästa vän!

1 kommentar:

  1. 1. PÅ spåret vad är det jag hööör !! :D Man blir stolt det blir man ;)
    2. Bjud hem mig på ett ansikts spa á la Lotta tack!

    SvaraRadera