Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 15 januari 2011

Veckan har kommit till ända..

Jag har tagit av mig min stuprörskjol, släppt ut min hårt bakdragna svinrygg, tagit av mig mina trekantsspetsiga lärarinne-glasögon och släppt ifrån mig min pekpinne som jag drillat mina små elever med hårt och strikt enligt old-school-modellen denna veckan....or NOT!
Jag har haft en superkul och givande vecka ihop med tre nya personer på jobbet, och försökt lära dem allt jag kan!!
Hoppas bara de tycker den har varit lika givande..
Ser redan fram emot nästa vecka!
Vi har en person på jobbet som kommer från amerikat, och fortfarande inte kan mer än typ Hej på svenska..
Igår eftermiddag skickade jag och min bäste-jobbis ett mycket proffesionellt mail till honom om diverse tråkiga jobbsaker.. Men roliga som vi e (jag och bästejobbisen) så var vi ju bara tvungna att avsluta med nåt roligt, så det blev en hysteriskt rolig historia på svenska:
Det var två älgar som satt i en tall och dinglade med klövarna. Då kom det en ubåt och landade i en tall bredvid, varpå den ena älgen sa till den andra: "Han bor nog där!"
Hahahahahaha!! Jag älskar den!
Ännu roligare blir det när jag vet att han klistrar in den i google-translate och får denhär:
There were two elk that was sitting in a pine tree, dangling hooves. Then came a submarine, and landed in a pine tree next door, whereupon one moose said to the other:"He probably lives there!"
Shit vilken humor man har!
Jag fnissade åt de dinglande klövarna hela kvällen igår, och även idag har det kommit en o annan fniss!!
Vart ute och gått i den fina vinterdagen med en god vän idag.. Sen har jag vart och hälsat på mamma och bror.. Nu hänger jag i soffan och ska strax ta tag i maten..
Dricker kaffe med baileys och njuuuuter! Mmmmums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar