Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 28 januari 2011

Surt sa räven!

Veckan har kommit till sin ända!
Har egentligen varit en bra vecka..
Födelsedagen har passerat, smärtfritt!
Fick till o me till ett very special meeting med bossens boss på födelsedagen! (okej, kanske inte så very special, men lite i alla fall) Och framförallt fick jag känna mig lite speciell!
Sedan fick jag massage, och den var lika DEVINE som alltid!
Men annars har det varit en så kallad röv-vecka å ryggens vägnar!! Den mår inge vidare bra.. Så helgen och vilan är alltså hjärtligt välkommen!
Igår (torsdag) fick jag en andra ansiktsbehandling på kort tid! (eller fick o fick, jag fick så snällt betala för den)
Hon la på någon slags mask som sved och stack och brände rejält till o börja me, men sen stelnade den och det gjorde inte så ont längre.. Sen skalade hon änna av den, och då påstod hon att den tog med död hud och såntdär äckel..
Jag kände mig mycket ren och fräsch i hyn när jag gick därifrån, men de kan lika gärna va totalt lurengrejjeri! När det kommer till ansiktsvård är jag lost in space! Jag går på allt!! (speciellt när det kommer från en tjej från Ungern som är hur snygg som helst, och sådär skönt avslappad som bara spa-personal kan vara)
Men så kom fredagen.. Dagen D!
Gjorde ett prov igår, och fick resultatet idag.. Var ett fel ifrån att få mig en löneförhöjning..
Fifan! Det var den suraste syran på det suraste äpplet nånsin som jag var tvungen att sätta tänderna i!!
Men men.. Efter lite pepping from my fantastic bosses kändes det bättre!
Å nästa gång blir det ful pott, det har JAG bestämt!
Sen tyckte hjärtat att jag skulle ta svängen om systemet och köpa me mig ett flak öl hem.. (vi ska ha främmat i helgen, just so you know) Glad i hågen och lyckligt ovetande om hur mycket ett flak väger, eftersom jag aldrig köpt ett sådant förr, traskade jag in på ett fullproppat systembolag!
Efter en del virrande och letande hittade jag flaket utav rätt sort.. Lyfte upp det..
Åh helvete va tungt det var!!!
Stapplade mig fram till den flera mil långa kön.. Ställde av flaket mot hyllorna på väg mot kassan, men längst fram fanns inga hyllor att avlasta med, så jag fick stå med flaket i famnen!
Fyra personer framför mig i kön som tog sååååå jävla lång tid på sig..
Väl framme så darrade jag i hela kroppen av utmattning! Fifan, jag dör, va de enda jag kunde tänka..
Men jag lyckades betala, och jag lyckades faktiskt lyfta med mig helvetes-flaket och få med mig det ut till bilen, ihop med några stånk o stön..
Blä blä blä säger jag bara!!
Det fick stå kvar i bilen! Aldrig att jag bär dendär betongklumpen ända från bilen o hit! De får hjärtat banne mig göra!
Nu halvligger jag i soffan, dricker vin och slickar mina sår..
Måste städa! Imorn kommer det kalas-gäster!! Måste städa!!
Tar det sen..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar