Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 2 januari 2011

Nytt år!

Nu har 2011 börjat, och det har börjat bra!
Nytt år, nya händelser!!
Självaste nyårsafton var kanoners! Vi fick inviga vårt nya glöggset och bjuda på glögg när vi först fick främmat!
Sen började maten att lagas..
Förrätt blev en rätt ur kokboken Halv åtta hos mig. Den bestod av en räkröra med sambal oelek och lite annats smått och gott. Till det ett ugnsrostat vitlöksbröd. Hett, gott!
Varmrätten stod grabbarna för, och satan va god den var! Nog för att jag vet att jag är sambo med en mästerkock, men detta trodde inte ens jag! Hehe..
Oxfilé med madeirasås, och till det: bakpotatis med chevréost och chilli i.. Mmmmums! Det var så gott att det blev helt tyst vid matbordet! Alla bara åt och njöt av maten! Hehe..
Efterrätten var en cheesecake med digistivekex och pepparkakor i botten.. Men den var så himla frusen att den inte hann tina innan tolvslaget, så vi fick skåla lite skumpa, och sen äta efterrätten, vilken också var divine!!
Nyårsafton vart en mycket lyckad afton! Hoppas på en liknande nästa gång!
Första dagen på nya året började med en låååång sovmorgon! Sedan gick jag och hjärtat och åt pizza.. Tydligen många som åt pizza just på nyårsdagen, för pizzabagaren var så stressad så svetten rann i pannan!
Sen spenderade vi kvällen hemma i soffan med Nya bondespelet, lite kaffe och baylies och sen en film på det.. Kan det bli bättre?? Nix!
Nu är det min ensam-hemma-söndag.. Hjärtat jobbar eftermiddag och har precis åkt till jobbet..
Jag ska ta hand om mig själv och min sargade kropp lite tror jag..
Ikväll blir det träning, varmt bad, och sen soffhäng!
Jag älskar 2011 so far!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar