Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 31 januari 2011

Husmorstips!

Fick ett gäng med tulpaner av mormor i lördags..
Jag tog av plasten och satte dem i vatten direkt.. O då sa mormor att min kusin berättat för henne att man skulle klippa av en bit av stjälken o sen sticka ett hål med en nål i stjälken precis under varje blomma..
Ah, men jag hade kalas, så jag hann inte just då, och några timmar senare så slokade alla de fina tulpanerna i vasen..
När jag fick lite tid över så testade jag husmorstipset, och det var som trolleri!! När jag sedan tittade till tulpanerna så stod de upp igen!!
Superfina!!
Vi hade syrran och hennes man på besök på kvällen.. Käkade finmiddag och drack en massa alkohol!! Hur trevligt som helst!
Klockan var 03.20 när de åkte hem..
Igår va man lite trött.. Men jag åkte till Överby och handlade lite kläder för alla mina presentkort jag fått i present, sen va jag o fikade på strandgatan med en kär gammal arbetskompis som jag inte sett på aaaaaalltför länge! De var verkligen hur kul som helst!
O när jag kom hem på kvällen hade jag en egen liten ansiktsbehandling!
Ångade ansiktet över kokat vatten i en bunke med en handduk över huvudet, sen peelade jag ansiktet, sen ångade jag lite igen, klämde äckel-pormaskar, sen hade jag ansiktsmask på i 20 min och efter det smörjde jag in ansiktet med en återfuktande kräm!
Tror jag ska kunna fixa detdär med ansiktsbehandling hemma nån gång i månaden i framtiden, så sparar jag många, många slantar!!
Idag när jag vaknade slokade de stackars tulpanerna igen.. Men denna gången på grund av brist på vatten.. Glömde bort att ge dem nytt vatten mitt i alla andra husmorsknep!!
Har vattnat dem nu, men frågan e om de kan hämta sig efter denna tragedi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar