Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 10 januari 2011

Helgen och första arbetsdagen..

Fick jobba tidigt i fredags, och ha myskväll här hemma! Faaantastic!!
Blev lite vin, en massa onyttigheter och Lets dance! Myyycket nice!
På lördagen var det dags för ännu ett besök i kyrkan (tycker vi är där jämt) och ett dop.. Ett par kompisars lilla dotter skulle få vatten i håret!
Åh, hon var så söt i den fina dopklänningen!
Själva dop-akten var snabbt avklarad, men sen vart det lite mat, och så kaffe på det, så plötsligt hade nästan hela dagen gått!
Därav kom det sig att jag städade bort julen på en lördag (!?!), eftersom det var lite tidigt att bara kasta sig på soffan när vi kom hem, men lite sent för att hitta på nåt annat..
Men det var inte så dumt ändå! Skönt att få gjort det faktiskt!
Söndagen åkte vi till Ikea och inhandlade diverse grejjer.. Till exempel tre stycken lack-hyllor som vi ska sätta uppe vid taket i data-rummet, och äntligen flytta in några av alla de böcker som bor i lådor ute i förrådet för tillfället!!
Hjärtat ska bara få hem sin slagborr som är beställd och inhandlad idag..
Sedan var vi och hälsade på Hjärtats mormor och morfar i göteborg.. Fick lite middag och hade det trevligt, och vips, så var den dagen också borta!!
Varför är det så med helgerna?? Tiden går så förbaskat fort!
Denna veckan, och nästa vecka, har jag fått klä på mig lärarinne-kläder på jobbet! Har några nya som ska läras upp, och jag ihop med en annan tjej (lika grym som jag) har fått förtroendet att lära upp dem!
Såååå roligt!
Dagen har vart kanon, och jag längtar redan tills imorn!!
Idag har jag även fått ut lådorna med julsaker till förrådet (klappar mig själv på axeln, bra gjort Lotta)!
Imorn efter jobbet ska jag även få min efterlängtade ansiktsbehandling! Se upp, för nu ska varenda liten äcklig por tömmas!!
Längar efter min Iphone! Undrar om den kommer snart... Undrar om den är för avancerad för mig, så jag kanske måste skicka tillbaka den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar