Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 17 november 2010

Ullared, Ullared, Ullared

Jahapp, då var den dagen avklarad.. O jäklar va kul det var, trots utmattning och svält.. Vi kom hemifrån vid 9-tiden igår morse, åkte en sväng.. Fick stanna och tanka.. Åkte en sväng till.. Fick stanna på en mack och skura av rutan (eftersom syrran inte visste hur man spolade med spolarvätska på den bilen).. Åkte en sväng till, och vips så var vi framme!! Käkade en macka, gick på toaletten, hämtade en kundvagn och gav oss in i hetluften! O shit, klockan är redan 12.00!! Hur gick det till?? Ja, därinne var det tjockt med folk, så det var bara att följa trenden och boxa sig fram om man skulle få med sig något hem.. Fick memorera namnet på vagnen, ställa ifrån mig den, kolla lite grejjer, hålla räkningen så budgeten inte sprack och sedan med jämna mellanrum leta mig tillbaka till vagnen för att fylla på och förflytta mig framåt.. Väl framme vid leksaksavdelningen var det fullt krig! Där fick man ställa vagnen, plocka på sig det man kunde bära, gå tillbaka och lasta av, i omgångar.. Pust, stön, stånk! Vid tre-tiden tog vi oss en fikapaus i kaoset (kexchoklad och coca cola).. Sen körde vi racet en timme till, och sen var det ködags.. En timme i kö, och sen stressa som satan för att packa ner varorna fort som fan för att inte stoppa för dem efter.. Svett, svett, svett.. Korv o bröd utanför, och sen in i fullpackad bil, och så på väg hem igen!! 3 timmar tog vägen som annars inte ens behöver ta 2.. Dimma, dis, dimma! Såg ca 5 meter framför bilen HELA vägen hem.. Väl hemma kunde jag inte låta bli att fixa med alla nya grejjer! Plocka, sortera i påsar och sånt.. Så klockan hann bli en del! Sen hade dagens intryck hunnit göra sitt, så det var totalt OMÖJLIGT att somna.. Låg och snurrade i sängen nån timme.. Blev föööör hungrig, så jag fick gå upp och äta lite flingor! Men det var nog det som saknades, för sen somnade jag som en stock.. Men alldeles för sent!! Faaaaan va jobbigt det var att gå upp klockan 04.45 i morse.. O så kommer man ut till bilen, och så är den verkligen helt fastfrusen! Tog mig nog en kvart att skrapa bort lagren med is som satt stenhårt fast på rutorna, så mina armar var totalt slutkörda när jag äntligen satte mig i bilen och körde iväg.. Jag säger bara: Power-nap (i eftermiddag) Ska se om jag har nån bild att lägga upp då också..

2 kommentarer: