Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 6 oktober 2010

Synundersökning

Igår var jag äntligen på den efterlängtade, och något fruktade, synundersökningen! Hade blivit lite uppskrämd av min kära jobbarkompis som gjorde den dagen innan.. Om nån orange sörja, och att optikern vände ut och in på ögonlocket mm. Jag slapp den orangea sörjan, men ögonlocken åkte in och ut.. Lite obehagligt, men det gick över på en sekund ungefär, så det var ingen fara på taket! Däremot tog det låååång tid! Bara själva undersökningen gick på en hel timme! Och sen ska jag ju prova linser och gå runt med ett par i ögat i någon timme, och sen gå tillbaka dit och öva mig på att sätta in och ta ut linser.. Som tur var hade de inte just den linsen som jag behövde inne, så jag får gå tillbaka nästa vecka och prova linser.. Det var änna skönt att inte behöva göra dendär provningen direkt efter undersökning.. Kände mig liksom trött i ögonen, redan som det var.. Men jag ser mycket fram emot att få prova linser! Ojojoj vad jag hoppas att jag kan ha det! Hade vart såååå skönt att slippa brillorna! Annars kom jag mest hem igår, stekte hamburgare, och sen somnade jag! Cirka 20.20 så stendäckade jag på soffan.. Ungefär en timme senare vaknade jag, tog vägen om toaletten för att borsta tänderna mm, och sen rätt in under täcket! Och herregud vad jag sov! Jag stensov till väckarklockan ringde i morse, och även då kände jag att jag ville sova meeeeer! Är fortfarande trött.. Känns som jag har bomull i huvudet och är lite efterbliven.. Men jag kanske inte är sååå trött i eftermiddag.. Kanske kan gå och lägga mig vid 22-snåret ikväll och vara nöjd med det! Ikväll skulle jag fått massage.. SOM jag har sett fram emot det! Men massagen har blivit uppskjuten till imorgon.. Helt okej! Så i eftermiddag kommer mamma och hälsar på en stund! Och sen! Sen kommer äntligen Greys Anatomy igen! Säsong 7, du är MYCKET välkommen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar