Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 7 oktober 2010

Önskar..

Ibland önskar jag att jag var en sån som nöjer sig. En sån person som skaffar sig ett 7-4-jobb och gör det jag ska, går hem och är sedan nöjd med det. Eller en sån som tar ett jobb i kassan på Ica och kan nöja mig med att gå dit varje dag i resten av mitt arbetsliv, utan att känna att man måste prestera mer, sträva efter något annat. Ibland önskar jag att jag var en sån person. Och ibland till och med intalar jag mig själv att jag ska bli en sån person. En nöjd människa.

Men sedan inser jag att sån är jag ju inte. Jag vill ständigt sträva efter nytt! Nya arbetsuppgifter, arbetsuppgifter som får mig att känna mig viktig! Sånt som gör att jag drivs framåt och som gör det roligt att gå till jobbet!

Men samtidigt vill man ju ha den lilla säkerheten, dendär lönen som måste trilla in på kontot varje månad..Därför önskar jag ibland att jag kunde vara en nöjd människa. En som nöjer sig med det som är och inte ifrågasätter om det kunde vart bättre.

Det önskar jag ibland.

Ååååh igår fick man äntligen titta på sitt efterlängtade Greys Anatomy! Shit pomfritt vad jag älskar den serien!

Wounderful! Och i hemlighet är jag även lite kär i Deny, han hjärtpatienten som skulle gifta sig med Izzy, men som dog.. Hög mysfaktor på den mannen!

Idag ska jag på massage igen.. Fiiiiiifan va gött det ska bli! Har typ en klump eller sten eller nåt (känns det som) i högra skinkan som gör så ont att det värker ända ner till foten typ.. Funderade på om jag inte skulle såga av mig benet igår kväll! Men så kom jag på att jag ska få massage av världens bästa massör idag, vilket kommer göra att i alla fall en del av stenen, om inte hela, kommer försvinna! Det är jag helt övertygad om!

Och är det som jag tror så blir det träning imorn igen!

Regnade i morse när vi åkte till jobbet jag och Sandra.. Ja, såhär kommer det nog vara nu.. Hösten kallas det.. Mycket mysigt! Mindre mysigt var älgen som traskade vid vägen och gav mig en hjärtattack kl 05.30 på morgonen. Inte heller så mysigt med kollegor som står och gömmer sig på toaletten och skrämmer skiten ur en när man går förbi, kl 06.00 på morgonen!

Två hjärtattacker innan kl 06.00 på morgonen kan aldrig vara bra.. Ska det vara såhär??

Känns som att i denna takten kommer jag att va dö innan jag uppnår 30 års ålder! Finns bara ett visst antal hjärtattacker man kan överleva i sitt liv tror jag!

2 kommentarer:

  1. Nöjda människor är människor som bara trampar samma vatten...

    SvaraRadera