Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 12 oktober 2010

Linsprovning!

Idag var det dags!! Första gången någonsin som någon faktiskt STOPPAR IN någonting i ögat på mig! Fifan säger jag bara.. Optikern skrek: titta ner, titta på näsan! Jag tittade åt alla andra håll än just dit hon ville!! Hehe.. Men hon var hårdhänt och mycket bestämd, så efter mycket misshandel på andra försöket var de inne! Värsta skumma känslan.. Som att man inte har tvättat av sig mascaran ordentligt, så det ligger lite svarta rester kvar där nere i ögat.. Hmmm.. I alla fall fick jag lämna placet i en timme för att sedan återvända. Än så länge allt lugnt! Men, nu kommer det riktiga testet!! Jag ska själv ta ut, och sätta i mina linser! Öva liksom.. Satan i gatan va svårt de va! Jag tog ut dem och satte in dem en gång, på EN TIMME!! Jag fick klippa av mig naglarna och var på slutet på väg att slita ut ögat och sätta på linsen eller nåt! (ja, tålamodet började tryta lite efter ca: 50 minuters pillande) Men, nu sitter jag här med mina linser på ögonen! Känns en aning torrt i ögonen såhär 7 timmar senare.. Men men.. Det är ju första gången någonsin som jag har dem på mig, så jag ska inte klaga! Ska till och med ta ut dem om en stund tänkte jag.. Vila mina stackars små ögon lite! De har banne mig jobbat hårt och vart mycket duktiga idag!! Annars funderar jag mycket på att det ska vara så förbannat svårt att ha ett helt avslappnat och naturligt samtal på engelska..? Och sedan går mina tankar till mina underbara nära som mår dåligt och har mycket som tynger dem just nu.. Det skär i mitt hjärta när jag tänker på det.. Nä, tajm att hämta bilen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar